قیمت حفاظ شاخ گوزنی

بهتر است بحث درباره قیمت حفاظ های شاخ گوزنی را با این نکته حائو امیت  و تاثیر گذار  شروع کنیم که اساساً قیمت، بهاء ، نرخ و یا ارزش هر چیزیبا توجه ببه اینکه آن کالا چه نیازی  از ما مرتفع می سازد، تعیین می گردد.

بدون شک برقراری امنیت  و حفظ صیانت و حریم خصوصی از انگیزه عای اصلی برای استفاده از حفاظ  شاخ گوزنی یا هر حفاظ دیگری می باشد.

گاهی اوقات حفاظت از مال و جان، گاهی حفاظت از حریم خانواده، کشور و یا موارد دیگر مد نظر می باشد. معنا و ظرفیت های واژه «حفاظ» بسیار زیاد است و سخن گفتن درباره آن بیرون از حوصله این پست می باشد .
تنوع فراوان در قیمت حفاظ شاخ گوزنی موجب شد که درباره این موضوع و فاکتورهای موثر بر قیمت، نوشتاری تنظیم نماییم.

هنگام خرید حفاظ شاخ گوزنی خریدار باید برای تصمیم گیری بهتر عواملی را مد نظر خود  داشته باشد، طبق بررسی های انجام شده از سوی صنایع فلزی کاوه مشخص شد ،که 4 عامل بیشترین اهمیت را برای خریدار دارد که در ادامه به  بررسی آنها خواهیم پرداخت.


این عوامل عبارت اند از:

1)کارایی حفاظ شاخ گوزنی

2)زیبایی حفاظ شاخ گوزنی

3)کیفیت حفاظ شاخ گوزنی 

4)قیمت حفاظ شاخ گوزنی

باید دقت داشت که هیچ کدام از این چهار عامل نه تنها جدا از هم بلکه وابسته به یکدیگر کار می کنند .

همه ی ویژگی های مثبت  حفاظ شاخ گوزنی  کارایی، زیبایی، کیفیت و قیمت آن است.

در هیچ لحظه ای نمی توانیم ویژگی های مثبت  حفاظ های  شاخ گوزنی را از یکدیگر جدا کنیم  و بگوییم  چه وقتی  کارایی و یا چه وقتی  زیبایی و…… در  درجه اهمیت بالا تری قرار می گیرد. اگر گاهی این عوامل را جدا گانه به زبان می آوریم برای فهم و درک بیشتر است و ما آنها را اعتباراً  و اجالتا از یکدیکر تفکیک کرده ایم. پس می توان گفت عوامی که بر قیمت حفاظ شاخ گوزنی تاثیر می گذارند کارایی، زیبایی و کیفیت حفاظ شاخ گوزنی  می باشند.

– کارایی:
برقراری امنیت وظیفه اصلی  هر حفاظی از جمله حفاظ شاخ گوزنی است. نوع طراحی، ارتفاع، عرض، تراکم حفاظ  عوامل موثر در کارایی حفاظ محسوب می شود ،به طور مثال از نظر نوع طراحی، حفاظ شاخ گوزنی بسیار بازدارنده تر از حفاظ های سرنیزه ای می باشد.

دلایل متعددی نیز برای این نتیجه گیری وجود دارد، از جمله اینکه شروع بازدارندگیِ حفاظ شاخ گوزنی از روی سطح دیوار آغاز  می شود اما شروع بازدارندگی در حفاظ سرنیزه ای از ارتفاع حدوداً یک متر به بالا که حفاظ خم شده و سر آن تیز است  صورت می گیرد.

همین طور عرض حفاظ تاثیر بسیاری در حفظ امنیت ایفا می کند، بدین صورت که  حفاظ شاخ گوزنی اجازه حرکت کردن برروی دیوار را از سارقین سلب می نماید، قطعا با افزایش ارتفاع و تراکم حفاظ نیز ضریب امنیت حفاظ شاخ گوزنی افزایش پیدا می کند.
با افزایش پارامتر های ذکر شده برای کارایی ضریب امنیت نیز افزایش پیدا می کند. همانطور که اشاره شد کارایی، زیبایی، کیفیت و قیمت حفاظ شاخ گوزنی عواملی وابسته به یکدیگراند. لذا می توان انتظار داشت با افزایش کارایی حفاظ شاخ گوزنی  قیمت این حفاظ  نیز افزایش پیدا کند.



– زیبایی:
زیبایی نیز یکی دیگر از عوامل مهم  تاثیر گذار بر قیمت حفاظ شاخ گوزنی می باشدبه طور مثال:

مدل های جدیدترِ  حفاظ شاخ گوزنی یعمی حفاظ لیلیوم یا حفاظ لاله ای از نظر زیبایی رتبه بالاتری را نسبت به حفاظ شاخ گوزنی به خود اختصاص می دهند.

از طرفی حفاظ لیلیوم حفاظی است که به صورت دو رنگ، رنگ آمیزی و عرضه  می گردد ،همین امر موجب می شود قیمت حفاظ افزایش یابد.

اما به طور کل زیبایی فاکتوری است که مورد توجه اکثریت قرار می گیرد مانند انواع پوشاک  که علاوه بر جنبه حفاظتی به جنبه زیبایی آن نیز بسیار توجه می شود.

کیفیت:
عامل بسیار تاثیر گذار در قیمت حفاظ شاخ گوزنیمس باشد.

کیفیت به عوامل متعددی بستگی دارد که می توان از جمله به نوع رنگ و جنس حفاظ شاخ گوزنی، نحوه رنگ آمیزی، نوع جوش، نحوه جوش کاری، میزان مهارت پرسنل، چگونگی خط تولید و … اشاره کرد.
متاسفانه استانداردی در اختیار تولید کنندگان حفاظ نیست که بتوانند مطابق با آن استاندارد تولید نمایند، که البته این استاندارد بایستی توسط متخصصین داخلی تنظیم گردد.

به طور مثال شرکت خودروسازی الف در ایران هرگز نمی تواند مطابق با استاندارد کشور آلمان اتومبیل تولید کند چرا که در کشور آلمان اصلا مسیری به اندازه شمال تا جنوب یا شرق تا غرب ایران وجود ندارد. اصلا اقلیم دو کشور کاملا متفاوت بایکدیگر می باشد و حرارت جاده های ایران با آلمان قابل مقایسه نیست .
اما  با این تفاسیر می توان گفت صنایع فلزی کاوه و تمام همکاران تولید کننده به طور مشترک ایمان دارند که مثلا جوش CO2 مرغوب تر از جوش معمولی (الکترودی) است.

و یا این نکته که رنگ آمیزی به روش الکترواستاتیک دارای کیفیت بالاتری نسبت به اکثر روش های رنگ آمیزی است و مواردی از این قبیل که بدون شک تاثیر گذار بر قیمت حفاظ شاخ گوزنی می باشند.
لذا صنایع فلزی کاوه وظیفه خود می داند که با توجه به کارآیی، زیبایی، کیفیت و قیمت حفاظ شاخ گوزنی روند تولید را برنامه ریزی نماید و در اختیار عموم مصرف کنندگان قرار دهد.



روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای با توجه به بستر کار تعیین می شود، همچنین در مورد دیوارهای با درپوش سنگی، دیوارهای با درپوش فلزی و یا موارد خاص به اختصار مطالبی بیان شد.

در این پست سعی بر این است که این روش ها بعلاوه نکاتی راجع به برخی شرایط موجود و نیاز های  کارفرمایان نیز بطور کامل بررسی شوند.

  • اجرای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بر روی دیوار با درپوش سنگی:

در این روش سوراخ هایی به قطر یک سانتی متر  و فاصله 1.5 متر از یکدیگر بر روی  در پوش دیوار ایجاد می شود [1] سپس قطعاتی فلزی موسوم به چهار پهلو، به طول 15 سانتی متر به عنوان میخ داخل سوراخ ها کوبیده می شود تا زمینه اتصال دیوار و حفاظ شاخ گوزنی فراهم شود.

سپس حفاظ های شاخ گوزنی به بالای دیوار  مورد نظر انتقال  یافته و مطابق با روشی که در  تصویر شماره 1 نشان داده شده است، حفاظ و دیوار به یکدیگر متصل می گردند، در ضمن  باید در نظر داشت که علاوه بر اتصال حفاظ ودیوار لازم است که خود  شاخ های حفاظ ها نیز به یکدیگر متصل شوند تا کلیه حفاظ ها بصورت یکپارچه و همگن  درآیند.

پس از اتمام نصب لگه گیری نقاط جوش خورده ضروری به نظر می رسد تا از زنگ زدگی در نقاط فوق جلوگیری به عمل آید.

تصویر شماره یک

[1] کارشناسان باید  هنگام بازدید از محل پروژه  بایستی به انشعاب کابل های برق شهری توجه داشته باشند ،که بصورت روکار یا توکار اجرا گردیده است، در صورتی که کابل ها و یا هر سیم دیگری بصورت توکار و داخل دیوارهای محوطه اجرا شده باشدباید  توجه نمود که خطر برق گرفتگی و آسیب رسیدن به سیستم برق کشی ساختمان  وجود دارد.

مجری باید در نظر داشته باشد که هنگام سوراخ کردن  با دریل براده های پلاستیکی  از دیوار خارج میشود یا خیر، در صورت مشاهده باید بلا فاصله عملیات متوقف شده و نقطه دیگری برای ادامه کار انتخاب گردد.

 

شاسی کشی بالای درب پارکینگ و نفر رو:

برای نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای به منظور  حفظ زیبایی کاراحتیاج به شاسی کشی بالای درب ها ضروری به نظر می رسد.

در مواردی که درب نفر رو و درب پارکینگ  با هم فاصله کمی دارند بهتر است شاسی کشی بصورت یکپارچه اجرا گردد، علت این کار خمش کمتر در طول دهانه می باشد که بصورت دیاگرام در تصویر شماره 2ارائه می گردد. در ضمن باید توجه داشت که وزن حفاظ به علت اختلال در باز و بسته شدن درب، به درب منتقل نشود بلکه به دیوارهای اطراف منتقل شود.چون این امر ممکن است باعث خرابی و انحراف اط معیار درب ها شود.



نصب حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای روی دیوار های خاص

این دیوار ها شامل 

1)دیوار های ممتد غیر یکنواخت:

الف)ساخت حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف

ب)نصب حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای بر روی دیوار های پلکانی

2)اجرا و نصب  حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بر روی دیوار با درپوش فلزی به ضخامت کمتر از 2 میلی متر

3)اجرای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای با درپوش فلزی به ضخامت بیش از 2 میلی متر

ساخت حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف:برای ایم که منظورمان را بهتر متوجه شوید بیان میکنیم که مقصود از معرفی چنین دیوارهای دیواری با ساختار لغازدیوار لغازدیوار لغازدیوار لغازدیوار و تا انتهای دیوار این ساختار است.

در این ساختار  ارتفاع دیوار ها کمتر از ارتفاع لغاز ها می باشد.

در چنین مواردی

نیز  شاسی کش(مانند نصب حفاظ شاخ گوزنی بر روی دیوار با در پوش سنگی) می تواند راه حل مساله باشد.

و راه حل بعد ساخت حفاظ شاخ گوزنی در دو یا چند ارتفاع متفاوت.

باید توجه داشت کدام یک از موارد از لحاظ اقتصادی  به صرفه تر از دیگری است.

1)شاسی کشی: در این روش باید فاصله بین لغازهای دیوارو اختلاف ارتفاع آنها با دیوار اندازه گیری شده و نسبت به ساخت شاسی اقدام گردد.

در دهانه های بیش از 250سانتیمترجهت جلوگیری از خمش بهتر است ارتفاع شاسی را افزایش داد.(تصویر 1)

تصویر (1)

ساخت حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف:

در این روش با در دست داشتن اختلاف ارتفاع بین لغاز و دیوار می توان به زیبایی حفاظ ها را نصب نمود.

به این صورت که مثلا اگر اختلاف ارتفاع بین 

لغاز و دیوار 40سانتی متر باشد، با ساخت حفاظ در دو ارتفاع90 سانتی متر (0.9متر)و 130 سانتی متر به گونه ای که حفاظ 90 سانتی متر روی لغاز و حفاظ 130 سانتی متر روی دیوار نصب می گردد.(تصویر 2) البته شرایط خاص تر نیز مانند تصویر 3 وجود دارد که با در دست داشتن اختلاف ارتفاع ها می توان مساله رابه راحتی حل نمود.

تصویر شماره 2

تصویر شماره 3

دیوار های پلکانی :

جهت نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بر روی دیوار های پلکانی باید به نکات زیر توجه نمود که:

 پله ایجاد کردن در حفاظ نقطه ضعف بسیار

بزرگی است.

در برخی از اصلاحات انجام شده بر روی حفاظ شلخ گوزنی 

از سوی صنایع فلزی کاوه بنا به درخواست کارفرماگزارش شده که دقیقا از نقاطی که حفاظ ها بصورت پله ای اجرا شده ان ،سارقین توانایی عبور را پیدا کرده اند.

علت این است که در دیوارهای پلکانی مثلا اگر اختلاف ارتفاع 40سانتی متر باشد و حفاظ شاخ گوزنی نصب شده به ارتفاع 75 یا 90 سانتی متر باشد، فاصله مشترک بین حفاظ ها 40 یا 60 سانتی متر خواهد بود و عبور از حفاظ 40 سانتی متر و تا حدودی 60 سانتی متر حتیبرای 

حفاظ شاخ گوزنی به راحتی انجام می گیرد.

پیشنهاد ما برای نصب حفاظ شاخ گوزنی بر روی  دیوار های  پلکانی(در مناطق باشیب بالا یا متوسط)این است که  حداقل 1 متر و حداکثر 2 متر از حفاظ در نقاط پله ای بصورت شیبدار اجرا گردد.تصاویر 4و 5 به این نکته اشاره دارند.

تصویر شماره 4

تصویر شماره 5